Elard Pijnaken
Sinds 2018 werkt Elard Pijnaken bij BVS-Schooladvies. Eerst als adviseur, nu als directeur/bestuurder. Tijdens zijn loopbaan was hij schoolleider en rector van verschillende scholen, o.a. in Leiden, waar hij met veel plezier vorm heeft gegeven aan onderwijsvernieuwingen. Daarnaast is Elard verbonden geweest aan verschillende theatergroepen en scholen om toneelproducties te maken. In zijn biografie gaan kunst en pedagogiek hand in hand en zet hij zich in voor de kunst van het lesgeven!
Elard helpt docententeams bij onderwijsontwikkelingen zoals activerende didactiek of het integreren van denken, voelen en willen in de lespraktijk. Ook begeleidt hij bestuur en directie bij het vormgeven van professionele leergemeenschappen.
"Ik begeleid nieuwe vrijescholen bij de ontwikkeling van hun curriculum binnen een bestaande bestuurlijke omgeving".
Jeanneke Brosky
Sinds 2017 is Jeanneke Brosky verbonden aan BVS-Schooladvies als adviseur. Daarnaast is ze al ruim 20 jaar werkzaam als docent Nederlands op de voortgezet vrijeschoolschool in Maastricht, waar ze ook staffunctionaris personeel en teamleider bovenbouw was. Jeanneke is mede-initiatiefnemer en voorzitter van het bestuur van het Werkgebouw, een collectief van ambachtelijk ondernemers.
Haar belangstelling gaat uit naar vraagstukken rondom motivatie en zelfstandigheid van leerlingen, activerende didactiek en coaching van leerlingen. Jeanneke begeleidt (startende) docenten met individuele vragen over hun dagelijkse lespraktijk en gaat in docententeams aan de slag met onderwijsontwikkeling, teamontwikkeling en communicatie.
"Bij opleidingen aan nieuwe vrijescholen maak ik de verbinding naar de achtergronden vanuit praktische voorbeelden en opdrachten".
Hans Passenier
Hans Passenier is sinds 2009 verbonden aan BVS-Schooladvies. Eerst als directeur/bestuurder, nu als adviseur. Vanuit zijn werk als scheikundeleraar is hij zich steeds meer gaan verbinden met de organisatie en het leiden van vrijescholen. Kunst, wetenschap en de spanning daartussen waren terugkerende thema's. Daarnaast gaf hij vorm aan een opleiding voor onderbouw- en bovenbouw leraren.
Onderwijs, onderwijsvernieuwing en zijn enthousiasme voor het vrijeschoolonderwijs dreven Hans tot een ontwikkeling waarbij hij zich ging richten op communicatie en teamontwikkeling. Hans helpt docententeams bij het zich eigen maken van vaardigheden in verbindende communicatie, in onderwijsontwikkelingen zoals het integreren van denken, voelen en willen in de lespraktijk, en ook ondersteunt hij teams in hun ontwikkeling.
"De afgelopen tijd heb ik in samenwerking met het NSO-CNA een opleiding voor schoolleiders speciaal voor het vrijeschoolonderwijs opgezet en vormgegeven".